Sista sucken . . . Söndag 16 augusti



Louise försvann till ett höstlikt Borlänge förra söndagen för barnarbete. Hon lämnade Andreas och mig med en göra-lista av det häftigare slaget, omöjlig att hinna våra återstående dagar på landet. Och vi som hade satsat allt på några dagar på 18-hålsbanan.

Hallstaviks GK fick ett besök när vi på torsdagen vände norrut. En trevligt kuperad bana tyckte Andreas som passade på att sänka sig från 29,5 till 24,5. Själv gick jag konstigt nog på mitt handikapp.

Väl i Borlänge träffade vi en Maja med 3-dagarsfeber. Prickarna kom idag. Och imorgon ska hon ju börja inskolningen på dagis. Andreas fick hjälp av Louise att storstäda lägenheten medan Maja ville att hon och jag skulle tvätta mina golfklubbor.

Timråluffen i orientering genomfördes på söndagen i Edsåker. Startchefen, Torbjörn Carlsson, Mellbergs allkonstnär, byggde ett imponerande skärmtak á la Stureplan. Förutom att skydda kontrollangivelserna och låta oss arbeta regnfritt räddade det Louise lockar från blötan. Ett regn som strilade hela natten och dagen.

I och med att arbetet startar imorgon känns det som sommaren är slut. Tack vare 25 kg laxfilet i frysen kan vi trots allt  se fram emot hösten. Vi kommer att överleva.

Men hur blir det imorgon? Undrar om det finns något fikabröd?

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0