I sommarens elfte timme . . . 8 augusti

Precis när man i semesterns elfte timme skulle göra lite nytta så kom sommaren tillbaka. Massor av sol och härliga grader i såväl luft som badvatten. Golf är inte att tänka på just nu. Inte heller vedklyvning, hallonplockning eller olja på altanerna.

Nåväl. Flera veckor med Maja, 5-dagars, bröllop och en ansenlig mängd golf, det får duga. Och en liten släktträff för att fira Kerstins 88-årsdag i efterhand, då O-ringen var ofina nog att kollidera i tid.

När vi dessutom får träffa Louise arbetskamrat Birgit, från Olovslundsskolan i Järfälla (anno 1974) står tiden still. Den enda som inte står still är Ola med sina ständiga byggprojekt. F n är det sommarstället i Rörvik som gäller. Ett Rörvik som vi varje år har lika svårt att hitta till. Hitta.se, lyckas få oss åt helt fel håll så det är flera som har problem med roslagsvägarna.

Men visst har jag också jobbat. Igår kväll slog jag t ex ihjäl två flugor och en harkrank innan jag somnade.

           
Helt plötsligt upptäcker man att det bara är en dryg vecka kvar av ledigheten. Och jag som brukar behöva lite tid för att vänja mig vid mitt andra liv. Ett liv i riktiga kläder, tider och planeringar. Men det har ju fungerat tidigare så det går säkert den här gången också.

Louise har golfat färdigt för sommaren. Nu väntar barnpassning hos Maja. Jag och Andreas har några golfrundor kvar. Förhoppningsvis kan man kanske prestera på sitt handikapp en enda liten gång innan klubborna läggs i malpåse.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0