Etapp 1 med regn Söndag 19 juli

Den stolta Timrå SOK-truppen är på plats i Eksjö. Medelåldern på 5-mannastyrkan måste ligga en bra bit över 60 år. Louise och jag med våra 59 år drar ner åldern. Laila tävlar i D65, Åke i H60K och Olle i H70.

När man kommer 94 av 110 gubbar i H55 Kort, en bana på 4,3 km, borde man kanske lägga ner. Men man tror att imorgon då ... Men det brukar bli samma visa.

Men det är kul ändå. Trots regn till TC. Man får byta om under sitt eget paraply. Regn till start 2,2 km. Men väl i mål blir det uppehåll.

Louise blir 39 av 65 i D55 Kort, Börje 72 av 109 i H60 Kort. Andreas står för husets prestation då han blir 62 av 204 i H21 Kort. Trots att han numera tävlar för Selånger har han fått kontrollerna utan att leta.

Det kan man knappast säga om mig. Två kontroller förstörde min dag. Som vanligt förstår inte mina närmaste varför jag betett mig så klumpigt. Det är synd. Men å andra sidan fattar jag det inte själv heller.

Elitklasserna startar på eftermiddagen. Vi följer masstarten i långdistans på storbildsskärm i ösregn. På kvällen fortsätter regnandet.

Hoppas kläderna hinner torka till imorgon. Skorna gör det i alla fall inte.



       

       

Kommentarer
Postat av: Aspgatan

Man verkar tydligen kunna bli en lika bra orienterare i Brasilien som i Norrland...

2009-07-19 @ 22:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0