Etapp 3 - Sjuk Louise imponerar . . . Tisdag 21 juli

Igår slutade jag med orientering. Idag började jag igen.

Orsaken är gårdagens triumftåg genom Jönköping som Lars-Peter och jag genomförde efter Giffarnas 6-4-seger mot Jönköping Södra i Superettan. 0-2 blev 2-2, 2-4 blev 4-4 som blev 4-6 och Gifffarnas avbytare gjorde de tre sista målen. Nyförvärvet från Assyriska, Aziz eller något ditåt, var bäst på plan.

Matchen hade allt och var en riktigt härlig underhållning från båda lagen på en härligt grön naturmatta på Stadsparksvallen.

Idag har jag slutat med orientering, igen.

Efter 72 minuter i bushen blev jag 92:a och är 89 totalt. Med alla andra Medelpadskamrater före, Lars-Peter, Bosse Edin och Anders Sundberg. Enda räddningsplankan, Bosse Andersson, numera Gandvik, har kastat in handduken p g a ömmande slemsäckar kring hälsenan.

En av orsakerna till mina risiga resultat kan förutom dumheter vara att de två senaste etapperna haft målområdet på ett ställe som heter "Risan".

Mina huskamrater går däremot från klarhet till klarhet. Louise förkylning är inne på tredje veckan. Men med hjälp av alvedon och clarityn sprang hon in som 7:a på etappen och är 18 totalt i D55K. Tänk om en annan hade varit lite snuvig  åtminstone.

Lätt snorige Börje gjorde ånyo ett jättelopp. Tack vare en av mina linser ligger han 23:a totalt efter att ha blivit 13 på etappen i H60K.  Andreas blev 71:a idag och är 82 totalt av sina 200 medtrafikanter i H21K.

Åke Höglund i H60K är 25 totalt, 8 på etappen. Laila Näslund i D65 är 27 totalt, 19 på etappen. Olle Näslund är 134 totalt, 112 på etappen.

Men Maja var läckrast på TC. Hennes föräldrar sprang Öppna banor.

Imorgon är det vilodag. Kanske börjar med orientering igen. På torsdag.



       

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0