Etapp 5 - Trolig menisk, troligt diskbråck . . . Fredag 24 juli



Nu kan det slutligen avslöjas. Mitt högra knä har mått bättre. Min haltande gång har inte imponerat på arrangören. Inte heller mitt högra lår, som troligen lider av ett befintligt diskbråck. Definitivt har värken på något konstigt sätt gått vidare och avtrubbat orienteringscentrum i hjärnan. Någon annan förklaring till alla dumma vägval finns inte.

Inför sista etappen tog jag smärtstillande tabletter för att slippa halta. Det blev faktiskt lite lättare att ta sig fram. Min förmåga att läsa terrängen fungerade dock som vanligt. Med andra ord, inte. Jag träffar både Anders Sundberg och en pånyttfödd Bosse Andersson under resan. Det stämde någorlunda och jag förbättrade min placering till 83. Antagligen beroende på att några avstod från att springa.

Louise hostar vidare med framgång i D55K. Hon promenerar från plats 18 till 20. Tappar bara två placeringar trots att hon går. Helt otroligt. Börje plockar tre placeringar till plats 25. Andreas plockar fem och blir 68.

               

Agneta startar morgonen med en kopp te på balkongen och njuter av stadslivet under dagen. Det är shopping och latte som gäller. Louise och jag jagar en Dagens Nyheter utan att lyckas. En fredag utan DN-krysset är en halv fredag. Vi hittar dock en espresso och en cappucino på gågatan i solskenet. Vädret är äntligen härligt. Kortbyxa på.

Vi äter middag i lusthuset innan vi promenerar in till stan. Dans på fyra dansbanor men bara Andreas går in. Börje försvinner i häcken, Louise pratar med polisen, Agneta vill tjyvtitta på Barbados och jag blir stucken av en geting.
Betydligt lugnare var det på torsdagskvällen då vi i regnet såg en jättetrevlig promenadteater i Eksjös 1800-talskvarter.

Fredagens värsting var annars Louise som tappade sin mobil i en toalett i ivern att hitta en "pissmyra" i sina trosor efter duschbesöket.

Femdagars är över. Frågan är nu hur länge man måste vila sina tröttkörda kroppsdelar. Kanske ända tills nästa O-ringen i Örebro 2010? Hur konserverar man sin kalasform så länge? Nä, nu åker vi hem och putsar golfklubborna.

       

       

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag antar att värken försvinner bara du närmar dig Norrtelje GK. Akta dig bara för Lommarodjuret, har hört att han fått dåligt med bollar i tarmen sista veckan...

2009-07-25 @ 15:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0