Finns det kulor i fisar?

Visst är det skönt att få skratta lite när vädret tvekar mellan högtrycken från väst och Rysslandsvärmen.

Jag tål både snuskisar och andra historier så visst är det tur att Nina har förmågan att snappa upp godbitar t o m mitt i sommaren. Man undrar var hon hämtar dom. Om hon ringer Gert eller ljuger ihop dom själv.

Frun har enligt egen utsago ingen humor. Och hon kan inte fatta när jag ligger dubbelvikt och tårögd, och garvar åt följande hit.

"Läraren frågade barnen om de kunde säga en mening med ordet förmodligen i. Lilla Lena räckte upp handen och sa:
  - Det blir förmodligen fint väder imorgon.
  - Ja, det är bra, sa fröken.
  Då räcker lille Kalle upp handen och frågar:
  - Finns det kulor i en fis?
  - Nej, säger fröken, efter ett tag. Klart att det inte finns.
  Då säger Kalle:
  - Ja, då har jag förmodligen skitit på mig.

Tack Nina. Och fortsätt producera.

Kommentarer
Postat av: Maja

Morfar, vilken dålig humor du har...

2009-07-07 @ 08:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0