Frida och jag . . . Tisdagkväll 21 juli

Solen skiner och stan kryllar av folk. Det är stadssprint för elitklasserna och löparna tar sig ibland knappt fram genom folkmassorna. Tyvärr hinner vi inte följa hela dramat för vi har viktigare saker för oss.

       

Vi ska äta grillbuffé på Vaxblekaregården och lyssna på Frida Öhrn (Release me - Oh Laura), som ska sjunga soul med ett 10-mannaband. Maja äter sin pannkaka med oss eftersom hennes föräldrar ser på O-ringenspexet, men hon hämtas innan konserten börjar.

När Börje efter två jätteportioner backar för tredje gången, med jordgubbar, oliver och några grillade lammkotletter anar jag hemligheten bakom hans fenomenala resultat hittills. Visserligen är vädret OK men vi fryser nästan häcken av oss där vi sitter. Jag får låna Majas fleecefilt när hon går. Övriga får låna filtar från restaurangen.

Frida, lika hes och läcker som väntat, håller ställningarna i en dryg timme innan hon tackar för sig. Då drar vi också.

Att hon skulle vänta på mig utanför entrén hade vi ingen aning om.

Hon hälsar.



       

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0