Golf - så länge peggarna räcker

Jag har golfbollar. Vita. Och jag har peggar. Fantastiskt läckra. Röda. Och klubbor som duger. Men vad jag inte har är slag som går rakt. Och slag som träffar bollen som jag vill.

Nu har jag gått här och spelat i tre veckor. Nästan varje dag. Häromdagen hittade jag ett scorekort från 17 april och 1 maj. Resultaten då var bättre än de är idag.

Då tröstar  folk och säger att så här är det i golf. Men f..n, tränar man brukar man bli bättre. Och här blir det bara sämre.
En sport där man blir sämre ju mer man tränar? Grattis!

Men jag har tålamod. Det var ju som pensionär jag skulle njuta och spela. Så min tid kommer. Det är bara det att jag trodde det skulle gå snabbare.

Det är bara att nöta på.  Så länge peggarna räcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0