Vindö, blåbär och rabarberkräm

Oj, vad jag har längtat. Som andra trånar efter en mjukglass eller en kall öl önskar jag mig några tallrikar kall rabarberkräm. Åtminstone en gång om året. Och nu har mina drömmar besannats.

Och visst har vi läst i tidningarna att det ska bli ett fint bärår. Nu har jag sett det med egna ögon.

Mattias, barnens kusin, fyllde år och som vanligt  blev det massvis av gott käk i rask takt. Grillad marinerad kycklingfilé, potatisgratäng, sås, tonfisksallad, rabarberkräm, ciabatta, blåbärsbullar, kolakakor, jordgubbar, glass, chokladkaka, kaffe, godis m m. Och god dricka. I lite annan ordning.

Vid besöket på Vindö, på Värmdö i Stockholms skärgård hade vi också kunnat äta oss fördärvade på blåbär. Riset hängde tungt av stora mogna bär. Det gick inte att låta bli att äta. Och så fick Maja träffa några bäbä-getter.

Förhoppningsvis ser det likadant ut hemma i Timrå om några veckor.  



     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0