Inte kan väl jag ... . . . 27 oktober

  En fotbollsspelare eller hockeydito utvecklas snabbare i en miljö av duktiga medspelare. Man lär sig av varandra. Det är en sanning och därför byter talanger ofta upp sig. Denna ordning kan enkelt överföras till andra områden än idrotten.

  Nu har en 70-årig tidningslegend föreläst i Stockholm. Journalister lyste tyvärr med sin frånvaro. Troligen sökande efter det stora scoopet istället för fortbildning. Och att tidningarna inte noterat Ruth Ansels besök kan bero på att de varit upptagna av att "analysera kampen om dokusåpatittandet och spelet bakom Burger King´s senaste japanska hamburgerkampanj", menar Stockholm City.

  "Jobba alltid med människor som är smartare än du själv. Var alltid studenten, aldrig läraren", hävdar hon.

  Jag har som de flesta svenskar fått Jantelagen med modersmjölken. Tycker sällan eller aldrig att jag gjort något märkvärdigt. Därför har jag i enlighet med citatet sett till att välja en arbetsplats med mycket smarta kollegor.
  Och snygga.
  Heja Böle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0