Nästan på väg . . . 10 oktober

  Tanken är att vi ska åka till New York om en stund. Vi får se hur det blir med det. Jag har just irrat runt i gångarna nere på Rest & Fly för att försöka ta mig ut till receptionen. Nu är jag här.
  Men den stora frågan återstår. Blir vi insläppta i det stora landet?
 
  Kommer Gunnel och Willy, Tarobergarna, med sitt mörka förflutna i Ångermanlands inland att komma in?
  Kommer Peters Bajenförflutna att komma ikapp honom. Det med bengaler och jätttetifon att hindra hans infart? Och Gerd, nästan barngranne med de misstänkta småfolket i Sameland?
  Kommer Louise med förflutet som patrulledare i Scoutförbundet att jämföras med terroristverksamhet?
  Kommer Christina och Anders kontakter med främmande land nära det stora röda att klatra till det? Och för att inte nämna det skumma boendet nära skjutfälten på Åstön?
  Underligt att Kari och Marit redan är på plats. Marit med ett blandspråk av värmländska, norska och gutemål och Kari, med rättvända kalsonger i datorväskan som setts dricka te på åtskilliga suspekta flygplatser?

  Innan vårt första försök till incheckning ska vi snåla till oss en frukost på Pressbyrån för 39 kronor. Samma frukost kostar utanför Rest & Fly 69 kronor. Dessa sparade 30 riksdaler kan jag offra på en superhamburgare på Manhattan.
  Om jag släpps in vill säga.
  Jag deltog ju i Parklekens verksamhet i mitten av 50-talet. Riktigt skumt. Vi åkte både skridskor utan hjälm och lekte med stora träklossar.

  Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tveksamt, mycket tveksamt men jag håller tummarna.

Karin

2009-10-12 @ 11:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0