Pannkaka, murrikka och "Lille katt" . . . 27 september

  Jag gillar pannkaka. Åtta stycken är lagom. Självklart finns attribut som smörgåsgurka, korv och sylt på tallriken. Glass och vispgrädde. Eller båda.
  Louise undrar ibland om allt står rätt till.
  Efter åtta pannkisar brukar min mage låta oavbrutet. Länge. Men det är det värt.

 Men pannkaka har sällan smakat så gott som här. I Borlänge. På murrikka. Utomhus. I höstsolen. Vi luktar rök och Maja sjunger "Lille katt". Tror jag.

  Nu måste det bli en murrikka på landet också. För wok och kolbullar. Ja, allt möjligt. Och inte måste man vänta på bra glöd heller. Och ved har vi gott om.

  Maja njuter pannkakan naturell. Men jag ska lära henne äta den på mitt sätt. När vi väl kan kommunicera. Hon pratar visserligen oavbrutet med sig själv och alla, men jag har inte lärt mig hennes språk än. 

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0