Bollen är rundast - på mitten . . . 25 april 2010

  Frun och jag var ute och promenerade. Vi pratade om killar som spelade fotboll och vilka som fortsatte upp i vuxen ålder. Hur utvecklingen blev efter pojkåren.
  Jag påstod då att för att bli en duktig bollsparkare är det en fördel om man får träna mycket med boll. Spelar man på mitten är chansen större att man kommer i kontakt med bollen, än om man spelar back eller på topp.

  Precis som man blir en duktig läsare om man ofta har kontakt med böcker och en bättre skrivare om man gillar att använda pennan.
  Ja, ni förstår vad jag menar.

  När barn börjar sparka boll är de som myror på en sockerbit. Alla på bollen i en stor hög. Och det är kanske dit vi ska tillbaka för att få många bra fotbollsspelare. Det är ju där bollen är, som chansen att utvecklas är som störst. Det är ju kontakten med bollen som är rolig och som gör att man kanske fortsätter .

  Frun tyckte att ett spelsystem 0 -10 - 0 vore det mest optimala för bollsinnets utveckling.

  Där har ni nå´nting att suga på ... Hamrén, Åkerby ... och Rexhaj.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänk vad långt jag hade kommit om mor min varit tränare när jag var liten. Nu fick jag aldrig nån riktig chans på min back- eller ytterposition...

2010-04-26 @ 11:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0