"Puss" och kram . . . 20 april 2010

  Lärartidningen efterlyser ett större engagemang bland pedagoger för sociala medier. För dessa hjälper oss att möta eleverna på deras egen planhalva. Att surfa runt på bloggar och Facebook lär oss hur eleverna använder nätet.
 
  Det är ett sätt att vara professionell. Och jag försöker. Jag läser många bloggar, jag har bloggat själv sedan i somras och jag pryar på Facebook.

  "En virtuell puss motsvarar bara en fysisk kram"!

  Det påstår en språkforskare i tidningen. Det hör till normen att överdriva när unga kommunicerar med text på nätet och i mobilen.
  Följaktligen motsvarar en skickad kram bara en fysisk handskakning. Och om man då skulle vilja leverera en fysisk puss kan man undra vad man virtuellt måste ta till ...

  Jag rodnar vid tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0