Skidor på golfbanan . . . 2 april 2010

  Louise tränade på golfbanan sex dagar i streck förra veckan. Hon kommer nog att bli farlig till sommaren.
  Idag tog hon med mig och Börje. Men dimman låg tät, utsikten var obefintlig. Temperaturen låg ett par grader över nollan och snön låg fortfarande halvmeterdjup. Spåren var lösa och snön hade börjat sjunka ihop. Kringlorna på stavarna sjönk ner flera decimeter. Det verkade inte bekymra Britta (Backlund) som åkte om oss stup i kvarten.

  Det var svåra förhållanden. Och i vanliga fall skulle jag ha gnällt lite, tyckt synd om mig själv för att det var jobbigt. Spårslingan på sex kilometer passerar alla 18 hålen och istället för att deppa ihop kunde jag i tanken lägga upp taktiken på de olika hålen inför den kommande golfpremiären.

  Här ute i dimman och snön såg allting så enkelt ut. Och inte såg man mycket av det otäcka vattnet heller.

  Det är med tillförsikt jag inväntar golfsäsongen 2010. Jag har ju blivit medlem i Timrå GK också. Det underlättar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0