Stolta 60 bast! 12 april 2010

Idag är en stor dag. Jag går in i en ny era. Jag går med i den anrika 60-årsklubben. Åren har gått, jag är inte längre 21 år, det har jag nätt och jämt börjat inse.

Inga större livskriser har jag tidigare varit med om, förutom den kris jag de senaste veckorna gått igenom, jag har hamnat i en klädstils-kris. Min excellenta klädsmak till trots! Jag börjar tvivla på min Timrå SOK-jacka. Tyck gärna till om detta bland kommentarerna.



För er som inte har nåt för er idag, kanske tagit ledigt för min skull (jag skulle tro att ni är ganska många) och nu står med era Iphones utanför min port utan att jag öppnar: Lammstek serveras på mitt gods, Sundsta 118 idag kl. 13. Har ni tur hinner ni till första 5-kampsgrenen som är att tvätta 320 golfbollar på kortast möjliga tid. Vatten finns i källaren!

 
Kramar Macke


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis far! Jag tycker faktiskt att du gör dig bättre i den nya TSOK-jackan...

Ha en bra dag! Jag väljer skolmat före lammstek.

2010-04-12 @ 09:14:19
Postat av: Anonym

STORT GRATTIS, kortet är skickat till Dragvägen. Visst är det frestande med lammstek på Sundsta...men jag ha en "tandlös" (en framtand) sambo. Tandläkaren har tid först imorgon.... MEN solbränd är han efter ett antal veckor i fjällvärlden. Njut av dagen, den 2 juli är inbokad - ingen Mallorcaresa i år.....



Kramar från

Helena

säkert från Jan också

2010-04-12 @ 09:21:41
Postat av: Pyppe

Grattis fader! Kan nog tycka att det är lite sent att börja tvivla på den där jackan nu, OM du inte gjort det tidigare...



Hoppas maten smakar bra! Hinner nog inte med att komma förbi. Lycka till på 5-kampen!

2010-04-12 @ 09:47:06
Postat av: Louise

Grattis Macke!

Lammsteken är nu förberedd,ska bara in i ugnen. Potatisgratäng till det och efteråt en kladdkaka, med banan.

Det kanske vid 60 år finns möjlighet att uppfatta skillnaden mellan tröja och jacka, du har ju hittills påstått att TSOK-jackan är en tröja.

Ska bli kul att se dig i något nytt och fräscht!

2010-04-12 @ 11:27:30
Postat av: Åsa

Lammsteken smakade kalas! Vilken födelsedagsmiddag!

Nu ska vi ta en liten promenad i solskenet och sen ska vi få tårta också. Inte dåligt!

2010-04-12 @ 14:48:28
Postat av: karin

Grattis Macke.

Du vet tiden hinner alltid i kapp oss. Nu är det inne att vara lite retro.

2010-04-12 @ 16:18:05
Postat av: Gunilla Maxén

Grattis från storasyster! Du kommer i alla fall inte ikapp mig trots din 60 år. Härligt låter det med lammstek. Jag firade dig med blodpudding och stekt ägg på altanen innan sjukhusbesöket. Kram.

2010-04-12 @ 22:37:58
Postat av: Gunilla Maxén

Du klär i landslagets färgen i alla fall.

Gunilla.

2010-04-12 @ 22:39:13
Postat av: Christina

Tjoho charmören och grattis till 60 år och en vecka!

Förstår att livet känns underbart i din ålder. Med så mycket livserfarenhet i bagaget går allt på räls, inte ens en lektionsplanering behövs längre:) Längtar till vår party och firarvecka i september. Då smäller det - bubbel!!

2010-04-18 @ 00:24:45
Postat av: Christina

P.S Tänk att alla ni gubbs i vårat gäng kör med retrojackor. Vi är inte vana vid något annat än Timrå SOK, Timrå IK eller IFK Timrå jackor, så kör på med din blågula du Macke. D.S

2010-04-18 @ 00:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0