Utan mobil - är man död då? . . . 27 april 2010

  Jag mötte en elev gående från matsalen, knäppande på sin mobil. Och jag tänkte: "Oj, måste dom leka med mobilerna hela tiden". Efter honom kom en kollega med sin mobil i handen och strax efter ytterligare en kollega talande i sin.

  Jag läste en Wallanderdeckare om ett försvinnande.
  "Det var när jag upptäckte att mobiltelefonen låg kvar som jag blev riktigt orolig".

  Pass, plånbok, väska och kläder hade liksom ingen relevans i sammanhanget. Mobilen är tydligen människans viktigaste ägodel. Den reser man inte utan.

  Nu handlade boken om en försvunnen käring i 70-årsåldern år 2009.
  Visst har livet förändrats. För en del i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0