Ett himla julbad . . . 18 december 2010

   

  Nu är julbadet avklarat. Och det var inget dåligt bad heller.

  Att grassa runt i vit badrock och bubbla tillsammans med galanta damer är annat det än en konferens där vi ska dribbla fram matriser och annan massdokumentation. Bedömningsmatriser som skolverket hade kunnat skicka med i samma veva som kursplanerna.

  Himlabadet fick besök av Böle skolas personal. Och det åktes i rutschkanor, bastades och bubblades. Relax kallades det visst.
  Att det var länge sedan man besökte ett badhus blev man varse när bastandet skulle ske med badkläder på och sittande på egen stjärtlapp i frotté.

   Mina badshorts var definitivt inte lämpade för rutschkana. De bromsade snarare än att sätta full fart. Ingbritt for som en kanonkula i röret och i ett åk fick  jag nästan Anders innanför brallorna på slutet, när jag fick krypa sista biten i Magic Hole, eller vad den nu hette.

  I vita badrockar for vi runt och kände oss betydande. Några så betydande att de inte ville ta av sig rockarna ens vid den fantastiska badbuffén.
  Fortfarande undrar jag om de hade någonting under.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0