Snökaos efter kusten - som vanligt . . . 26 december 2010

   

  Bilresor längs hälsingekusten vintertid är inga roliga grejer. Precis som för en månad sedan började det snöa i Njurunda och kring Hudiksvall var det kaos med snö, snörök och tji sikt trots dagsljus.
  Väl i Borlänge var allting frid och fröjd. Julmaten på plats och det var bara att ladda för julfirande. Då visste jag inte att jag bara skulle få kalasa på te och kalvsylta under juldagen och annandagen. Drabbades nämligen av en vandringsbacill som gjorde att jag bara fick se övriga proppa i sig julmat och godis i dagarna tre.
  Jag hann dock vara med på julafton och tog väl ut svängarna lite för mycket då. Framförallt av efterrättsbordet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0