"Bloggsemestern" slut? . . . 15 februari

  Tänk vad lätt det är att komma ifrån sina rutiner. Så lätt det är att falla tillbaka i ett bekvämt beteende.

  Promenerar man alltid till jobbet, spelar det ingen roll om det spöregnar eller är 28 grader kallt. Det fungerar och blir en vana. En god vana.
  Men börjar man ta bilen dröjer det inte många dagar förrän latmasken i en tar befälet. Och man gruvar sig för att börja promenera igen.
  Åker man skidor varje dag och blir tvungen att avstå några dagar eller någon vecka, p g a kyla eller tidsbrist, är det svårt att komma igång igen. Man vet knappt vilka kläder man ska ha på sig.

  Bloggen kom på avvägar i början av februari. Jag tyckte inte att någonting hände, eller inbillade mig att jag hade för mycket att göra. "Vi" renoverade ju toaletten t ex.

  Om det finns någonting som heter "bloggsemester" så är det det jag har tagit. I två veckor. Men jag är säkert inte den förste.

  Nu försöker jag igen. Startar lite lugnt efter bloggsemestern. Och vi får väl se om det händer något.
  Va! Har OS börjat?

Kommentarer
Postat av: Björn

Härligt! Det var en lång semester. Hoppas det fungerat bra med gubbarna som renoverade toaletten ; )

2010-02-15 @ 21:35:38
Postat av: Nina

Ja jag har fundrat över din tystnad...kollar ju varje dag om du skrivit ngt...men man måste ju få ta bloggsemester också...

2010-02-15 @ 22:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0