OS-invigning i polarkyla . . . 21 februari

  

  Så invigdes då äntligen OS på riktigt. På fredagskvällen, med personalen på Böleplan och en OS-kommitté bestående av Helena, Jessica, Björn och Erik. Och det behövdes en riktigt brasa för kvällen var polarlik.
  Efter att ha minglat och sjungit nationalsången rusade vi iväg som brunstiga hingstar, mest Jocke, i första grenen nattorientering i Mörka skogen. Tio kändisar skulle kännas igen vid en reflexbricka i ficklampsljus.
  Utan glasögon såg alla likadana ut. Och den enda kändis jag känner igen utan glasögon är Jennifer Aniston, men hon fanns inte med.

  Curlingturneringen kunde genomföras sedan Björn plockat fram "sina stenar". De isstenar hans elever gömde i sin snökoja under elevernas OS på torsdagen.
  Under kvällens after-ski var vi alla vinnare. Jag som bara varit på ett riktigt after-ski på de senaste 30 åren hade glömt själva dresskoden. Självklart skulle man ha klätt sig i ett par säckiga långkalsongar av militärtyp eller något liknande. Men alla släpptes in och kvällen kryddades med "allskrän" och OS-TV. Vi såg lite Sverige slå Vitryssland i ishockey. Men framför allt Anna Haag ta ett OS-silver i skiathlon.

  Snacka om kämpatag. Och plötsligt får jag lite dåligt samvete för att Victoria och jag gav upp i nattorienteringen och struntade i att leta den tionde kändisbilden.
  För tänk om det kanske var Jennifer Aniston? Eller Shania Twain?

  Äh. Det är bara fyra åt till nästa OS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0