Gott nytt år . . . 1 januari 2010

   
 
  Bubbel, babbel och bubbel igen. Louise hade som vanligt  trollat med knäna och fixat fram nyårskäket. Jag irrade som vanligt runt i huset. Kanske väntade jag mig svordomar och raketutryckningar till affären, men ingenting av detta hände.

  Nyårsafton 2009 och avslut på 00-decenniet. Nu fyller man 60 år. 60 år. Det låter gammalt. Men vi orkade alla vara vakna till 12-slaget. Åtta pigga åldringar, Gerd och Peter, Gunnel och Willy, Marit och Kari, jag och Louise. Och alla kan fortfarande äta och dricka själv. Utan hjälp.

     

  När nästa decennium är över fyller jag 70. Hoppas man är lika pigg då. Men vad kommer att hända de närmaste tio åren? Hörde på TV att folket på gatan inte trodde att det skulle hända så mycket medan experterna trodde tvärtom.

  Med tanke på hur länge det dröjde innan jag skaffade dator och mobil, lär det nog inte bli någon alltför stor förändring.
  Det bästa som hänt har med barn och barnbarn att göra. Och med sikte på framtiden hoppas jag på ett lika bra 2010.

  När jag vaknade på nyårsdagen klockan 8 hade Louise redan diskat allting. Nu kan hon få ledigt någon timme.
Sedan hon skottat lite förstås.

  GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING
Macke

Kommentarer
Postat av: Björn

Tjena Ynglingen! Hoppas du får en rejäl avhyvling av Louise. Det är du värd. I dagens samhälle ska båda hjälpas åt Macke. Jag lider med Louise, som sagt...Du måste hjälpa henne din lilla "mansgris". Välkommen in i 2010...!!!

2010-01-02 @ 10:04:32
Postat av: Björn

Hoppas du tog det där som ett skämt, jag är inne på din linje. Jobbar hårt för att få det som ni har det ; )

2010-01-02 @ 10:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0