Lagom är bäst . . . 10 januari 2010

  Det är farligt att läsa böcker.

  I och för sig gör jag inte många handtag i vanliga fall. Men om jag får tag i en  bok som fängslar mig, då är det boken som gäller. Det mesta i övrigt blir oväsentligt. Jag skulle nästan kunna svälta ihjäl.
  Det bästa är alltså att hitta en lagom bok, som man kan lägga ifrån sig.

  Jag trodde att jag hittat en sådan bok. Jag började med den redan i somras. Jag har lagt den ifrån mig många gånger. Ibland har det gått så lång tid mellan läsningarna att jag varit tvungen att börja om från början. Nu har jag börjat om igen.

  Efter att ha läst för Maja under en veckas tid började jag så smått att längta efter att få sätta tänderna i en egen bok. En lagom bra bok.

  Louise läser varenda dag, morgon, kväll och natt. Inte jag. På kvällen sover jag, på natten och morgonen likaså.
Inte undra på att hon hinner läsa.

  Ikväll ska jag läsa några sidor i min lagom-bok igen. Bara den nu inte blir för intressant. Då är det kört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0