Roligt nästan jämt? . . . 5 januari 2010

  Tjusiga Emelie Öhrstig, SVT:s duktiga expertkommentator på skidor, berättar hur viktigt det är att i loppet komma in i tekniken och sitt eget tempo.
  Det har jag aldrig gjort. Det låga tempot möjligtvis, men tekniken? Nää.

  Annars har skidsäsongen börjat bra, 6 x 7,5 km hittills denna vinter. Det är nästan så man kan lägga stavarna på hyllan nu. Det brukar inte bli så mycket mer per år.
  Men jag hänger nog i. Målet för året är Fäbodturen på sportlovet mellan Björnen i Åre och Fröå gruva. Där kan man inta en nyttig lunch bestående av en starköl och t ex en soppa eller omelett. Det är semester och det bästa med skidåkningen. Och så lätt hemfärden blir sedan.

  Att träna är annars lite överreklamerat. De flesta av oss gör det för att vi ska må bättre, och för att det är så himla skönt efteråt.
  För vissa blir det ett måste, något de inte kan vara utan. Några njuter t o m av sin träning.

  Alltid positive Lasse Gabrielsson, f d Timrå SOK-kanslist, idrottslärare på Böle skola, förbundstränare och landslagsbas i Turkiet m m, tillhör den senare kategorin.
  På väg hem efter en egen motionsrunda mötte jag Lasse på Strömgatan. Med ett ansträngt leende konstaterade jag att:
  "Haha, nu är mitt gjort. Nu är jag hemma"!

  Lasse som precis gett sig iväg svarade glatt:
  "Men jag har mitt roliga kvar"!

  OK?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0