Problem som kvarstår . . . 16 juli 2010

   

  Jag läste en sak i en bok, jag tror det var en Wallanderdeckare, att man kan ge en sten i present till en annan människa. Det var en tradition i en indianstam, Kiowaindianerna.
  "Om en människa har ett problem, stoppar han en sten, gärna tung, i sina kläder och släpar på den tills han löst sina svårigheter. Då kan han lägga stenen ifrån sig och gå vidare i livet med förnyad lätthet".

  Hasse, Marits pappa, tar oss på sightseeing vid Närs fyr på Gotland. Här plockar jag några stenar. Stenar som ska påminna mig om mina bekymmer.
  En för mitt högra knä, lår och ryggen. En för sänkningen av mitt hcp i golf och en för problemen att hitta kontrollerna på 2-dagars och 3-dagars på Gotland.

  Jag har alla stenarna kvar. Jag haltar och mitt någorlunda hyfsade golfspel för fjorton dagar sedan är som bortblåst. Och jag fick dyngstryk av Louise med sju minuter i Katthammarsvik på samma bana.
  Hon kan inte bara laga mat.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0