Killsnack = tjejsnack . . . 24 juni 2010

  Mina kvinnliga golfvänner i Timrå är inte bara tjusiga. De kan faktiskt spela riktigt bra golf också. Men deras bästa egenskap är en härlig glimt i ögat.
  I en fikapaus efter nio hål ursäktar de sig för att de vältrat sig i lite avancerat tjejsnack. Som om jag inte märkt det.
  Vid sådana tillfällen krymper jag hörselgången så flimmerhåren i snäckan kan gå i välbehövlig vila.

  Jag anar att jag missat något intressant då de nyfiket frågar mig vad killar pratar om när de träffas.
  Jag blir tvärtyst, men de hjälper mig lite grand på traven: "Raklödder eller rakgel? Deodoranter? ..."

  Jag tänker grabbigt säga att det självklart handlar om hockey, fiske, fotboll, öl, golf, fikabröd o dyl. Men i ärlighetens namn ska sägas att det mesta handlar om synpunkter på galanta damer.

  Men det tänker jag inte berätta högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0