Utan Schweppes stannar Sverige . . . 27 juni 2010

  Först uppfanns Schweppes Indian Tonic. Sedan gin. Så måste det ha varit.

  Utan Schweppes är kylskåpet tomt. Empty. Det spelar ingen roll hur mycket mat och dryck källare, frys och kyl innehåller. Finns det inget Schweppes Indian Tonic ekar det. Tomt.

  "Jag tog några öl med polarna till fotbollen. Vi käka lite korv och tömde några pilsner"
  "På stranden svalkade jag mig med några bärs i solen efter badet"
  "Tog några GT på altan mellan matcherna"

  Ett härligt grabbigt tugg som inte har mycket sanning i sig. Eller ...
  Idéerna finns bara i min fantasivärld. Man vill ju låta lite ungkarlsgrabbig, lite ung så där. Ca 30. Som en halv människa liksom.

  Dessa fåniga tankar har legat och pyrt sedan vår OS-After Ski-kväll på skolan i vintras. När jag klätt mig för skoldans, som den gubbe man ju är. Skjorta och tröja. Ni vet.

  Nu försöker jag uppträda lite mer dumdumt grabbig, så får vi se om det är en framgångsrik strategi. Någon liten ungdomlig förändring blir ändå till det bättre. Men hoppas inte på för mycket.
  Håret är i alla fall kapat för ett tag framåt.

  - Louise! Har du glömt att köpa Schweppes??  Va´!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0