Stämningen har infunnit sig . . . 11 juni 2010

    Div II Norra 1971

  Frun påstår att jag ibland inte engagerar mig tillräckligt i vissa saker. Men att jag kan ge 200 procent när tingen intresserar mig.
  Det är nog sant. Så det gäller att vidta åtgärder för att komma i rätt stämning.

  Därför har jag trots duggregn i veckan sett IFK Timrå spela div III-fotboll mot IFK Östersund. Nu spelade Timrå riktigt fin fotboll men glömde bort att göra mål.
  Det var nostalgi att vara på "Grytan" igen. Under hela 70-talet tillhörde jag ju dem som misshandlade gräset där.
Först i Timrå IK, sedan IFK Timrå.

  Häromdagen tycker jag mig se Sten-Åke Nordlöv, lagkapten i div II-upplagan 1971, på skolan antagligen besökande ett barnbarn. På avslutningsdagen träffar jag Sune Hammarström, gammal målspottare och en av mina timråtränare. Det är hans spelartyp dagens timrålag saknar.
  Ingen ser att jag har AIK-nålen på skjortan och manschettknapparna med BP-emblemen.

  Eleverna har sommarlov. Stämningen har infunnit sig.
  Nu kan VM starta. Nu är TV:n min, en månad framåt.
  Yiippi!!

                   Div II Norra 1971
  TIK-Sandåkern 0-2          TIK-Skellefteå 1-3         TIK-Holmsund 2-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0