VM VM VM VM VM . . . . 12 juni 2010

  Frun är djurgårdare. Djurgår´n har inte gått till VM på flera år. Därför sitter hon i gillestugan och stickar framför en kvalitetsfilm. Själv gör jag min femte VM-match på två dagar och det är inte helt lätt. Men jag växelvis sitter och ligger för att undvika såväl sittsår som liggsår.

  Trots få mål är det stundtals fantastisk fotboll (Argentina), fantastisk gräsmatta och en fantastisk ljudkuliss från läktarna. Månne är det därför Louise inte kan se matcherna. De sydafrikanska "phonetrattarna" låter oavbrutet och vistelsen på arenan liksom i TV-sofffan kräver egentligen hörselskydd, för att inte orsaka tinnitus.

  Fotbollsexperterna Ola Andersson, Roland Nilsson, Hasse Backe, Tony Gustavsson och Jens Fjellström sköter tänket. Men jag tittar mest på SVT:s VM-bloggare Johanna Frändén.
  Hon är bäst i VM hittills. I fredags med utslaget hår, idag uppsatt. Ännu mera Johanna och VM blir en succé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0