12 millimeter kvar . . . 20 juni 2010

   

  Simmare rakar kroppen för att tjäna några hundradelar i vattnet. För att förbättra möjligheten att sänka mitt handikapp i golf tar jag nu till extraordinära åtgärder.
  Jag har provat stretching, uppvärmning, specialkost och ranchbesök. Nu har jag klippt av mig håret. Det är sista chansen. Går inte det, så får jag ta till nödåtgärden: Att börja träna på riktigt.

  Som barn var håret kort i nacken. Alla ungar såg likadana ut. Frisören i Råcksta kunde bara en variant. Det var att snagga.
  Som tonåring kom jag ihåg att jag smög bakom skåpen i högstadiet i Blackeberg. Jag gillade inte att vara nyklippt. 

  Bara de nu inte blir som med Simson, att man förlorar kraften. Kraften i hårtillväxten har delvis gått förlorad för länge sedan.

  Nu har jag i alla fall mindre hår på huvudet än på mycket, mycket länge. Jag tror jag hade längre hår när jag föddes.

   

Kommentarer
Postat av: Maja & Ebba

Men morfar då, har du klippi dej?

2010-06-21 @ 21:14:08
Postat av: Björn

Hej Macke! Hoppas du har det bra och att gräset på banan är kvar. Du passar riktigt bra utan gräs, eller i green frisyren kanske man skulle säga!



; )

2010-06-21 @ 23:03:54
Postat av: karin

En fördel är att det går fort efter duschen,inget hår att torka. Fråga en som vet. Om det skulle krisa har jag två peruker som du kan få låna.

2010-06-26 @ 11:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0