På savannen - i Jämtland . . . 20 mars 2010

   

  De senaste vintrarna har vi vallat fästet med tejp. Det har fungerat helt perfekt. Och tejpen har klarat hela säsongen. Från mars till mars.
  Ända tills i år. Lika lätt som det var att preparera skidorna, lika snabbt försvann tejpen i år.

  Orsaken var fyra timmars färd på knöliga isiga skoterspår i Mattmarsterrängen. Isen skrapade av den tejp som bara hade suttit i en vecka. Synd. Men ...

  Överarmarna som jag inte trodde fanns gjorde sig plötsligt kända.  Men oron att de inte skulle gå att stoppa in i skjortan vid hemfärden visade sig vara obefogad. Det kallades visst bara träningsvärk.

  Men allt slit var värt mödan. För väl framme vid Jans vindskydd var alla på plats. Brasan var klar och Janne stod  och grillade korven. Kaffet och ölen stod på bordet.

  Jag är så nöjd att jag slapp åka snöskoter. Hur skulle jag annars ha fått uppleva att det finns savann, inte bara i Afrika utan, även i Mattmar i Jämtland.

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0