Klippa eller inte klippa . . . 31 maj 2010

  Fick skäll av frun idag för att jag klippte gräset. Flera av grannarna hade just varit ute och vår gräsmatta såg vildvuxen ut i jämförelse. Det kanske inte var knähögt direkt, bara en vecka långt, men ändå inte chipvänligt.

  Klart att det inte är bra att skämma bort växtligheten när man ska vara borta större delen av sommaren. Men det brukar ordna sig för sommarsolen brukar torka ut jorden så gräset blir brunt och torrt. I krislägen brukar vänliga grannar rycka ut.

  När jag gick där och klippte funderade jag över hur Mats H klipper gräset därhemma på Solbackavägen. Gör han som på isen i E.on-arena, börjar liksom runt om och sedan rakt över eller ...
  Det måste sitta i ryggmärgen det man gjort så många gånger. Kanske kan han t o m göra det i sömnen. För att inte tala om Kent H, kollegan, som snart måste fira 100-årsjubileum på samma isoval.

  Jag ska fråga Eva H imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0