Ointresse eller snålhet? . . . 18 oktober 2010

  Hanna Hellqvist skriver i sin krönika i DN i lördags om att ofta vara sist, och jag känner igen mig.

  Jag dröjde jättelänge med att skaffa mobil. Och jag använder den knappt. Ringer bara någon gång. Svarar förstås om jag hör att det ringer. Kan knappt skicka sms.
  Jag dröjde länge med att skaffa dator. Och mp3. Och digitalkamera...

  Vad beror det på att vissa skaffar nymodigheter bums. Och byter grejerna innan de gått sönder? Ser de senaste filmerna och vet vad alla TV-serier handlar om.

  Så småningom skaffade jag mig flera av de där nymodigheterna. Är t o m på Facebook, fast frun tycker jag är knäpp.

  Jag säger precis som Hanna Hellqvist: "Jag har egentligen ingenting emot att vara sist, så länge jag inte missar något".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0