Bloggcirkus pa Cyber-café . . . 27 september 2010

       

  Jag hade för några år sedan ett klassrum fyllt med ett tiotal donerade gamla datorer.
  En dag fick en elev för sig att flytta på tangenterna på en av dem. Det såg lite festligt ut men jag jublade inte, och han satte tillbaka dem igen. Sen ...

  I Calvi på Korsika besöker jag ett internetcafè nere vid hamnen. Tänkte i bloggform låta världen få veta att vi kommit fram.
  Fyra euro för 30 minuter måste rimligen räcka då det inte handlade om att lägga ut några bilder. Så lurad jag blev.

  Först fattade jag inte att siffror behövde shift-tangenten. Sedan satt a där q satt och m där punkten brukar bo. Och punkt behövde shift.

  Datorn varnade att fem minuter återstod och efter ytterligare fem minuter samma sak. Jag skriver tills den knäpper av tänkte jag, när jag väl börjat få in snitsen.
  Den knäppte aldrig av.

  Turligt nog sparar bloggen det man skrivit utan att man ber om det. Men det var bara 4 av de 20 frenetiskt med pekfingrarna nedplitade raderna som fanns kvar. Resten fick skrivas om för 4 euro till.

  En öl kostar 6,50 euro så det var billigt ändå. Man lär så länge man lever.
  Imorgon kanske jag flyttar på tangenterna. Bara for att jävlas lite.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0