Rakvatten och kam . . . 27 september 2010

   

  Man packar inte bara en ryggsäck. Man funderar också vilka saker som är lämpligt att ha med. Hellre något i reserv än glömma något som borde vara givet.

  "Pengar, nyckel, näsduk, kam". Det var mammas gamla ramsa hon drog när jag som tonåring skulle ut någon gång i början av 60-talet.
  Tiderna förändras och behoven med det. Då var det inget prat om mobiler och mp3-spelare. Snyta sig kan man göra i näven och kort hår behöver ingen kam.

  Rutinerad packare har jag aldrig varit. Lång tid tar det och ofta blir det fel grejor.

  Jag planerade dock innehållet i neccesären i god tid. Köpte liten rakgel och fyllde små tomma hotellshampoo-flaskor med rakvatten och shampoo. Då jag hade hosta garderade jag mig med en liten flaska Cocillana, hostmedicinernas King of Rock´n Roll.

  Tur att rakvattnet är grönaktigt. Flaskorna är av samma modell och det hade annars varit lätt att smeta hostmedicinen på hakan eller ännu värre, trycka rakvatten i halsen.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0