Skyddande av brottsling . . . 27 april 2011

  Man kan  förstås också blogga om fotboll, världens bästa sport. Men det gör så många andra. Framförallt efter skandalmatchen mellan Syrianska och AIK, där en domare riskerar en hörselskada p g a ett kastat knallskott från AIK-klacken. Och en bollpojke fick brännskador på benen.

  Mina fotbollskunniga favoriter Johan Esk och Erik Niva vill liksom jag straffa gärningsmannan, ha hårdare lagstiftning, ett bättre övervakningssystem och en förbättrad uppföljning. Men straffa inte klubbarna med böter, poängavdrag och spel inför tomma läktare.

  Det ingen säger är att gärningsmannen inte står ensam på läktaren. Några måste vara vittnen till brottet. Därför borde hela sektionen som står i närheten åtalas för skyddande av brottsling.
  Det är mitt förslag, trots att jag är AIK-are.

  Men jag gillar fotboll mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0