Halv elva-kaffe . . . 22 april 2011

   

  Visst är det skillnad på att jobba och att vara ledig. Jag vet inte om jag är unik men jag tycker det är trevligare att vara ledig.

  Min svärfar lärde mig många saker. En av de viktigaste var att komma ihåg "halv elva-kaffet". Det är skitenkelt på vardagarna när man jobbar för då "ringer" det för rast. På ledigheter är det svårare att hålla tiden. Men jag jobbar på det.

  Det är påskledighet och idag på långfredagen blev det "halv elva-kaffe". Och Maja och Ebba var med. I solen på altanen på Sundsta, efter en förmiddag med hårt arbete på tomten.

    

  Snart är det sommar. Då jäklar ska det bli fika av. "Halv elva-fika". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0