10 dagar kvar . . . 4 augusti 2011

   

  Efter en veckas orientering på heltid återstår nu bara en dryg vecka av sommarens ledighet.
  Det blev inte lika mycket golf som jag trodde. Det blev inte lika mycket "ligga på badstrand" heller. Trots att Lommaren 3 augusti bjöd på 26 grader i vattnet.

  Men jag har fått umgås med barnbarnen Maja och Ebba i en hel månad. Och svärmor ännu längre. Det är inte alla förunnat.

  Loppisbesök är ingen stor grej för mig men avstickaren till lördagslopperiet i Norrskedika utanför Östhammar var något i hästväg. Ett område som två fotbollsplaner fulla med bakluckor, och skrot.

  Golfhandikappet som i början av sommaren såg ut att kunna sänkas har åter blivit sämre.

  Frun och jag hade bestämt oss för att göra något extra varje vecka. Inte bara vara. Vara på landet.
  Det sket sig ganska snabbt. Men den här veckan tog vi igen det. På en dag.
  1. Vi åkte skärgårdsbåt.
  2. Vi åt ute.
  3. Vi var på konsert.

  Nu får OL-skorna vila. Och jag också fram till 15 augusti då jobbet kör igång. Man måste tänka på sin höga ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0