"After beach" på Blidö . . . 4 augusti 2011

   

  Jag får så god mat att jag sällan har behov av att uppsöka andra matställen, inte ens på sommaren. Vid vår skärgårdstripp var vi dock tvungna att fylla skrovet vid ett tillfälle.

  Det blev Blidö Värdshus, men jag grundade för säkerhets skull med en wrap med rökt lax, pepparrotskeso och grönsaker, som blivit över efter vår medtagna lunch på Svartlöga.

  "After Beach"-menyn erbjöd endast enklare rätter så det blev BBQ-ribs med pommes frites och coleslaw. Och jag ångrade plötsligt att jag grundat med en macka en stund tidigare.
  Att grunda lite före restaurangbesök har jag lärt mig av kusin Seger, som vid ett tillfälle käkade pannkaka före ett besök på Stekhuset i Sundsvall.

  En duo spelade irländsk musik. Tjejen Ann-Sofie Johnsson var från Gagnef, precis som Kristin. Trots att kommunen bara har 10 000 invånare kände de inte varandra.
  Att alla känner alla på en liten ort är alltså inte sant numera. Världen är inte så liten som det sägs.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0