Reklampauser i skolan? . . . 3 december 2011

  Vinterstudion i SvT är för en sportnörd som en riktig julafton med lugna behärskade programledare. Sporthelgerna med TV4 med sina otaliga reklampauser gör mig irriterad. Antagligen är jag för gammal eller för stressad för ett sånt upplägg.
  Som tur är kan jag zappa över till Eurosport i hopp om att de inte har reklamavbrott samtidigt. Skönt dock att slippa Peter Jidhe och Patrik Ekwall.

  Plötsligt slår det mig tanken att man kanske skulle införa reklampauser i skolan.

  Om alla klassrum utrustades med typ "Smartboard" kunde varje kvart avbrytas med 5 minuters reklam. Läraren kunde gå ut och hämta andan och planera för nästa kvart medan eleverna indoktrinerades av något suspekt företag som vill lura dem på deras veckopeng.
  Samtidigt drar kommunen och skolan in reklampengar för att hålla verksamheten igång. Sanslöst modernt med reklamfinansierad skola.

  Kom ihåg att det var jag som var den som kom på idén.

Kommentarer
Postat av: Malte, din elev

Jag som älskar reklam!

2011-12-06 @ 07:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0