Galakväll med röj . . . 27 februari 2011

   

  Det var eoner sedan jag besökte Bergeforsparken och jag trodde nog inte jag skulle komma dit igen. Det skulle i så fall vara vid något speciellt tillfälle.
  Det var det igår.

  Vid några tillfällen har man fått anledning att skämmas när Timrå i negativa ordalag beskrivits i media. Bl a var det när uttrycket "timråkrati" myntades och när listan på Sveriges sämsta skolkommun redovisades ifjol.
  Men igår visade sig Timrå från sin allra bästa sida. Trots att hockeylaget rasade från slutspelsplatsen efter en 3-1 förlust mot AIK.

  Men det ska till en engagerad viljemänniska i form av Helén Hellberg, cancerdrabbad damfrisörska från Sörberge. Hon fyller Bergeforsparken med släkt, vänner och bekanta. Där får vi mingel, mat, information, underhållning... ja, någonting för alla.

  Kvällen avslutas med After ski-bandet "Smalare än Tord". Dansgolvet gungade när halva Sörberges befolkning skakade loss. En del i takt, en del i skakningar av den flyglarmsliknande rockrösten från basisten.
  Mina trumhinnor gick i spinn och hamnade sånär långt uppe i snäckan.

  Det var en härlig minnesrik kväll. Tack Helén.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0