Fantastisk fotboll, eller ... . . . 4 januari 2011

  Här jobbar fruarna sig fördärvade med jul- och nyårsstök. Planering, städning, barnpassning och matlagning. Och ännu mer matlagning.
  Själv sover man gott, en bifigur som kan bära kassar, lite dammsuga och diska.

  När jul och nyår är över kommer reaktionen. Förkylningen kommer som ett brev på posten. Det hände grannfrun, det hände frun.

  Av detta lär man sig att antingen får man se till så att frun aldrig får chansen att slappna av eller också måste man bidra med mera.

  Men jag vet att livet skulle bli bra mycket tråkigare och slappare om jag skulle stå för planeringen. För att inte tala om menyn.

  Men tänk så mycket bra TV vi skulle få se. Fantastisk fotboll, och annan sport. Hela dagarna.
  Mums!

Kommentarer
Postat av: Chistina

Tack ändå Macke för att du bar hem alla matkassarna och diskade efter oss. Underbart gott och så trevlig nyårsafton. Vi tackar. Anders har nog uppenbarligen slitit med städning och i köket han med. Förkylninge kom också till honom på nyårsdagen. på måndag rullar allt som vanligt igen, synd, vi får allt hotta upp vardagen också.

2011-01-08 @ 22:46:38
Postat av: Inga-Lill

Tack !!!! Macke för alla trevliga och välskrivna inlägg. Känner stor saknad att jag inte finns på Böle längre.Jag säger som Tage D. sa:-Va´roligt vi hade.



Så minns jag det , kanske inte alla andra .



God fortsättning från en "arbetsbefriad" Inga-Lill

2011-01-09 @ 08:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0