Magsjukan var träningsvärk . . . 16 januari 2011

   (Detta är inte jag)

  En borlängefamilj drabbades av magsjuka i helgen. Själv fick jag också problem i lördags. Men det jag trodde var magsjuka var inget annat än träningsvärk.

  Stretching och gymnastik har aldrig varit min starka sida. Och som ett brev på posten, eller email, har man stelnat till på gamla dar´.
  Frun och barnen har länge tyckt att jag borde göra något åt det. Jag har hela tiden skyllt på mitt 16 år gamla diskbråck och påstått att allt är kört.

  Nu fick jag på Fars dag, en DVD med Core-träning, tänkt att bygga upp mag- och ryggmuskulaturen.
  Trots att jag fuskade mig igenom övningarna infann sig träningsvärken ändå.

  OK, jag har väl inte åkt skidor i vinter som jag borde, men för tre år sedan gick jag faktiskt på Friskis & Svettis i Sundsvall. På ryggympa. Fyra gånger, eller var det tre. Jag och tre andra gubbar och hundra tanter.
  Gissa vem som var stelast?

  Core-träning ska förstärka kroppen mittparti. Det tycker jag låter intressant.

  Vi får se om jag vågar riskera en "magsjuka" till i veckan. Tänk om man blir för stark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0