Paus i belägringen . . . 12 juli 2011

   

  Efter 18 dagars belägring har Maja och Ebba rest hem till Borlänge för att ladda batterierna. Det känns tomt och saknaden är stor. Men de kommer tillbaka till "sommarstugan" om en dryg vecka.
  Själv försöker jag också koppla av några dagar. Frun vet dock inte hur man gör. Det ska hela tiden göras något.

  Jag har någon gång haft synpunkter på personaltätheten i olika verksamheter. Men efter att ha varit tillsammans med två barnbarn, varav den ena på 14 månader från morgon till kväll ska jag aldrig mer tvivla på delningstalen på dagis.

  Och det är då jag tänker på hur en hemmavarande förälder med småbarn har det. Som knappt hinner gå på toa. Medan den andre föräldern sitter på jobbet "i lugn och ro".

  Personalbrist har det också varit på Uppsalapendeln, som drabbats av stora förseningar. Även Norrtäljebussarna saknar förare nu i sommartid av olika anledningar.

  När Maja och Ebba kommer tillbaka 20 juli är vi sex personer uppsatta på bevakningsschemat: mamma, pappa, mormor, morfar, gammelmormor och morbror.
  Det kan gå.

   
Färsna Gård, Norrtälje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0