Punka, Kalla och jag - etapp 4 . . . 28 juli 2011

   

  Dagens 30 minuters cykeltur mellan stugan och Bergvik blev en trög historia. Punktering efter halva vägen på Johannas tonårscykel. Ur däcket putar en pysande bubbla av innerslagen.

  Dagen bjöd annars på en medeldistans av det enklare slaget. Självklart slarvade jag bort några minuter på banans enklaste kontroll. Louise kom som vanligt till kontroll 2 istället för ettan.
  Johanna går till sin fasa ut som tvåa i D21K, strongt gjort även om hon hellre gått ut som femma. Motionären Macke går ut när han vill. Och det kan dröja eftersom cykeln är kaputt.

  Kusinerna Svanebo är på plats med sina tjejer, Therese Sahlin och Charlotte Kalla. Charmiga Charlotte skapade stor uppståndelse i sin orienteringsdebut på O-ringen. Hundratals fans följde hennes start och tusentals hejade på henne på upploppet.
  Hon gjorde ett bra jobb. Hon sprang 10 kilometer, jag 2,5 km. Men ingen kollar på mig när jag startar. Och en, kanske två ser mig komma i mål. Det är helt OK, för det är nog ingen trevlig syn att se en utpumpad haltande gubbe stappla hem de sista metrarna.

  Dagens överraskning var i alla fall att jag vann en sträcka under etapp 4. Den ska firas varje torsdag resten av året med någonting gott.
  Torsdagsmys året runt.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0