O-ringen i Hälsingland, etapp 1 . . . 24 juli 2011

   

  Frun ledde sin klass fram till tredje kontrollen. Vid fjärde låg hon 29:a. Var hon har varit vet hon inte själv men påstår att den nya snabba kompassen inte riktigt hängde med i farten. Tänk att ett enda misstag kan förstöra hela loppet.
  Samma sak hände mig, trots att jag anmält mig i motionsklass. Komma bort kan man göra ändå.

  Vi bor två kilometer från C-orten i Mohed utanför Söderhamn. I ett idylliskt sommarhus med tillhörande lillstuga, bastu och utedass. Från tomten kan man fiska i en liten å. Söndagens fångst blev en abborre och en mört. Häftigt att sitta i utemöbeln och fiska.

  Maja sprang miniknat i klänning. Johanna och Björn fick fina placeringar i D21K och H21K. Louise och jag hade av någon anledning inte samma framgångar, plats 27 resp 14.
  Jag cyklade till första etappen i Glössbo, en nätt liten tur på 50 minuter i medvind och sol. Louise fick ta cykeln tillbaka, i regn och motvind. Då hade hon gott om tid att fundera över sina förlorade 17 minuter.

  Imorgon ska vi till Glössbo igen. Kanske i sol, kanske i regn. Strunt detsamma. Imorgon tar vi dom!

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0