Bäste svensk i O-ringen - etapp 2 . . . 25 juli 2011

   

  Bäste svensk i tuffa H60M på andra etappen. En högoddsare. Bara en norrman före mig i resultatlistan bland grabbarna som är modiga nog att välja starttid själv.

  Johanna imponerar också med dagens andra plats i D21K. Hon ligger trea totalt. Men hur jag halvjoggande kunde komma tvåa idag är en gåta. Trots slatter i två knän, "lårsläppa", en dålig rygg och en löpkondis inte värd namnet. Och vi väntar fortfarande på att Maja i mini-knatet vill ta på sig sin OL-kjol i Stora Tunafärgerna.
  Louise och Björn hade också hyfsade placeringar. Björn dessutom med en halvbruten fot.

  Himlen öppnade sig när jag cyklade de 12 km tillbaka efter tävlingen. Förutom slagregnet kastade bilarna kaskader i vattenpölarna på vägen så jag höll på att köra i diket.

  Efter två tävlingsdagar slickar vi såren hemma i Sörberge med varsin kebabrulle. Imorgon är det vilodag. Vi kan konstatera att Gerd och Peter skött tomten med den äran.

  Jag vet inte vad som satt mest avtryck av den andra etappen. Kanske var det den tysta minuten för de drabbade av massakern i Norge. Speakern Pelle Forsberg fick ett surrande TC med tusentals människor att bli alldeles tyst. Det var mäktigt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0