Blåbär, blåbär, blåbär - etapp 5 . . . 30 juli 2011

   

  Efter en slitsam femte etapp i Mohed var bloggorken noll. Vi badade i stället flera timmar vid campingen innan vi  åt på C-orten, en buffé med chorizo och persiljestuvad potatis. Johanna hämtade sitt tredjepris i D21K innan vi åkte tillbaka till stugan och gick igenom kartorna, såg på DN-galan och tog en GT.

  Vår svårt knäskadade Louise var fyra (!) på dagens etapp och slutade 10:a i D60K. Vi trodde att hon skulle halta sig igenom etappen. Hon ska tydligen vara lite skadad så hon inte orkar springa så mycket fel.
  Björn slutade som nummer 15 i H21K efter att ha varit 21:a på sista etappen. Jag blev totalnia efter att ha kommit in på plats tio i H60M. Mycket överraskande eftersom jag inte trodde mig kunna springa alls. Nu blir det nog att ta det lilla lugna framöver.

  O-ringen är en fantastisk upplevelse, där världsstjärnor och nybörjare tävlar på samma arena samtidigt. Och alla kan om de vill känna sig som segrare. Man kan jämföra sina tider med alla andra i klassen och får reda på om man missat eller varit genial. Några bra sträckor hittar man alltid.

  I tidningarna har skrivits att blåbären i år stått att finna i Svealand p g a att blommorna frös i övriga delar av landet i våras. Det stämmer knappast. Jag nästan grät varje steg jag tog i Hälsingeskogarna för att jag trampade ihjäl drösvis med stora fina bär. Bara synd att man inte gjorde sig tid att plocka.

  Nu är i alla fall 5-dagars överstökat. Om det blir något besök i Halmstad 2012, Boden 2013, Simrishamn 2014 eller Borås 2015 tål att fundera på. Knappast sugen idag.

  
   

Kommentarer
Postat av: Katrin Lundstedt-Enkel

Hej

Igår satt jag och min man Torbjörn Lundstedt på vår veranda och pratade "minnen". Han berättade om hur han och du kapat och huggit ved till Jenny, din mormor/hans farmor. Och hur ni fyllt hela hennes vedbod med ved för hela vintern. Enligt Torbjörn var det en fin dag, ni hade pratat mycket och han fick inte ens träningsvärk efter pga all kanotträning han höll på med.

;o)

Duktiga du som håller på med orientering!

Kul att läsa!!

Ha det gott

2011-08-01 @ 11:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0