För lätt att lova . . . 19 juli 2011

  Mitt i mina ferier, eller är det semester, blir jag påmind om arbetet på bästa sändningstid. Då menar jag inte "Allsång på Skansen" utan "Almedalen".

  Nu föreslår Miljöpartiet ett antal åtgärder för att förbättra den svenska skolan. Och det är väl konstigt.
  De flesta förslag jag läser som ska göra svensk skola bättre medför alla ännu mer arbete för pedagogerna på en redan överfull arbetsvecka. Ännu mer dokumentation och planer hit och dit för de lärare som fortfarande är i stridbart skick.

  Det verkar som om ingenting i den satsning på skolan politikerna basunerat ut i de senaste svenska valen aldrig någonsin var tänkt att underlätta för läraren att utöva sin huvudsakliga uppgift, att undervisa. Och inget påtagligt händer för att förbättra lärarnas arbetsförhållanden och dåliga lön.

  Det parti som på allvar vill begränsa pedagogens uppgifter kan få många lärarröster i nästa val.

  Det är för lätt att lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0