- Vad jobbar du med då? . . . 13 juni 2011

 

  På avslutningsdagen 10 juni 2011 träffar jag i värmen några föräldrar till en elev jag hade för många år sedan. Han är väl ca 35 år idag.
  Vi hade arbetat med olika yrken i klassrummet och diskuterat vilka olika jobb föräldrarna hade o s v.

  Vid skollunchen frågar han mig vad jag hade för jobb...

  Mikael Sellbom fick efter denna enkla fråga en given plats i mitt hjärta. Tänk vad synd att man inte skrev dagbok eller bloggade tidigare. Vilka händelser, vilka kommentarer man kunde ha noterat under sina 36 år i skolans värld.

  Och i värmen träffar jag precis som i fjol en av mina fotbollstränare, skyttekungen Sune Hammarström.
  Det är tydligen på "fester", typ skolavslutningar som man träffar gamla polare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0